Oldalak

2012. június 26., kedd

Lisa Jane Smith : Vámpírnaplók 1. - Ébredés

Hol és hogyan történt a nagy találkozás : 2010-ben kaptam meg az első Libris utalványkártyámat, és ezt vásároltam belőle, meg egy másikat, de az most lényegtelen. Na szóval a debreceni Fórum bevásárlóközpont Libri boltjában történt!

A Vámpírnaplók sorozat 1. része
Fülszöveg :

HALÁLOS SZERELMI HÁROMSZÖG

Elena: az üdvöske. A királylány, aki minden fiút megkaphat, akit akar.

Stefan: komoly és rejtélyes. Szemlátomást az egyedüli, aki ellen tud állni Elenának, még ha próbálja is védelmezni saját múltjának kísértő retteneteitől.

Damon: szexi és veszélyes. Hajtja a bosszúvágy Stefan ellen, aki elárulta. Elszántan próbálja megszerezni
Elenát, és gyilkolni is hajlandó érte.

Két vámpírfivér története a gyönyörű lánnyal, aki nem tud választani közülük.
Pillants bele a Vámpírnaplókba és merülj el elborzasztó titkaikban!

                               Ébredés majd Küzdelem! És űz a szenvedély…

A könyvről :
- Gondolatok : Többször is nekifutottam, mert már nagyon kíváncsi voltam rá. Aztán ez a 10. oldalnál mindig abbamaradt. Harmadjára sikerült! Elolvastam, és tetszett! Dobáljátok csak a köveket, de nekem jobban tetszik, mint a sorozat. A terjedelme alapján egy kis pihenésnek számított, habár 200 oldalas létére olvastam egy ideig... Ez azért is van, mert a történet vontatott volt az elején, szinte arra ment ki, hogy mindenkit megismerjünk minden tulajdonságával együtt, meg hogy pár helyszínt is... Na de a 100. oldal körül indul a történet, onnantól kezdve jobban haladtam vele.




- Lényeg & Vélemény : Elena Gilbert elveszítette szüleit. Dobta a legjobb barátjából lett pasiját. Elena naplót vezet. Nagynénjével Judith-al és négyéves kishúgával, Margarettel él a házában! A könyv elején ott állnak a parkolóban, a menő végzősök, meg pár "hírnevet-akarok"csajszi, és Bonnie jósol Elenának. Istenem, ez a jóslás! Szegény Bonnie, volt az első gondolatom. Ez csak egy humburg, ha nem sikerül, ne emészd magad. 

A későbbi részekből viszont kiderül, hogy ez nem csak humburg. Na szóval Bonnie lát egy sötét idegent, aki már nem magas, de az volt. Ennél a résznél megpukkadtam, annyira nevettem szegény szerencsétlen Bonnie-t. Aztán jött egy közepes testmagasságú, sötét idegen. Elena, úgy figyeli, mint Micimackó egy sétáló mézes bödönt. A fiú bemegy az épületbe, a lányok megőrülnek, és persze kezdődik az "Á-új-pasi-nekem-kell-más-nem-kaphatja-meg-csak-azért-sem" szindróma, ami a lányoknál előfordul.

 Az események bent fojtatódnak, a papíroknál van egy kis gond. Na az ezután következő eseményről Elenáról megfogalmazódott az első véleményem : "Büdös ribanc, pasifogyasztó kurva!" gondoltam így Elenára egy ideig, és majd később átfogalmazódik. Nos, az esemény : Stefan elment Elena mellett és még csak rá se nézett! Hogy történhetett ilyen?! Ha! Ilyen nem történhet meg a Robert E. Lee középiskola királynőjével! (*jót röhög az irónián*)Általában azok a lányok, akik kiérdemelik az iskola királynője díjat, akik olyasfajta ribancok, akik akár 15 évesen 2 hetente váltogatják a pasijukat. 

Nos, a mai világban élő 12 éves lányokkal is ez a helyzet(tapasztalatból mondom), akiknek azért van pasija, hogy arcozzon, egy sort, utána bőgni kettőt, és vége. Ja, amúgy az ilyen 12 éveseknek kicsit előbb jött meg és ott is domborodtak, és ettől már ő büntetlenül deszkázhatja osztálytársnőit. Csak ebből akkor lesz majd nagy pofára esés, ha a jelenlegi, ismétlem, JELENLEGI LBje véletlenül elkotyogja magát, hogy hormonokat szed a 12 éves pasivadász barátnője. (cikkes lesz a suli ősszel). Én ezért válogatom meg a barátaimat is, nemhogy a legjobbakat, hogy ha én elmondok neki vmit, akkor azt titokban is tartja, nem 3 perc múlva fújja a fél város/falu. Na, eltértem a tárgytól.

Na és akkor az utolsó lehelet : 

Esetleges tévedések : 

1. : A könyv és a film két különböző dolog.

2. : A könyvnek annyi köze van a filmhez, hogy az alaptörténet ugyanaz, meg egynéhány karakter.

3. : A könyvből vár +infót a sorozathoz, az erről a tervéről gyorsan mondjon le.

4. : Akit idegesít, hogy szereplőknek csak a neve egyezik a filmes és könyves karakterekkel, az kézbe se vegye, ugyanis senki sem néz ki úgy, mint a filmben.

5. : Aki olyan, hogy visszatesz a polcra a egy könyvet, ha elsőre talál benne egy vontatottabb részt, az még a könyvesboltban/könyvtárban se nézzen rá!


Kiadó : Könyvmolyképző Kiadó

Kiadás éve : 2010

Eredeti kiadás éve : 1991

Eredeti cím : The Vampire Diaries - The Awakening 

Borító : 3,5/5 pontból

Történet : 3,5/5 pontból

Karakterek : 3,5/5 pontból

Kedvenc karakterek : Stefan, Boonie

Oldalszám : 200

Ami emelt az eredményen : Boonie jóslása, Kevés Damon,

Ami rontotta az eredményt : Vontatottság, Sorozat első kötete. Stefan rengeteget szenvedett.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése