Oldalak

2012. június 29., péntek

Lisa Jane Smith : Vámpírnaplók 2. - Küzdelem

Hol és hogyan történt a nagy találkozás : Anyuval 2011ben kompromisszumot kötöttünk : Ő mehet ruhaboltba, én mehetek könyvesboltba. Ez nyáron volt!

A Vámpírnaplók sorozat . része
Fülszöveg :

Damon: elhatározta, hogy megszerzi Elenát. Saját testvére életére tör, hogy az övé legyen a lány.

Stefan: elkeseredetten vágyik a hatalomra, hogy elpusztítsa Damont és megvédje Elenát. Kénytelen engedni vérszomjának.

Elena: a lány, aki bárkit választhatna, egy szerelmi háromszög kellős közepén találja magát… és megtörténhet a tragédia!

Kövesd a Vámpírnaplók titkát, ne maradj le az egyre drámaibb fordulatokról.

                                           Küzdelem után árad a Harag.
                               Mivé fajul a szerelem? Mivé fajul a gyűlölet?

A könyvről :

-Gondolatok : Még az első rész előtt megígértem magamnak, hogy végigolvasom a sorozatot, addig semmi mást! Eddig tartom, a negyediket olvasom perpillanat. A könyv elején vegyes érzelmeim voltak Olvastam, olvasta, telt az idő, a száz valahányadik oldalnál :  na, akkor most leülünk gépezni. Utána olvasgattam a könyvet, mert a vége fele kezdenek beindulni az események. A vége egyszerűen megdöbbentő. A következő napon, miután befejeztem, osztálykirándulás volt, oda most nem vittem könyvet. Na de az azutáni napon elkezdtem. A második részről még egy kicsit a vélemény előtt : az utolsó 2-3 fejezetben megváltozik a történet. A dolgok komolyabbak, az események pedig nagyobb jelentőséggel bírnak, mint az első kötetben és a  második kötet 9/10ében. No spolier! *_*

- Lényeg & Vélemény :Na végre nem azzal van tele, hogy Elena a pasikat hajkurássza. Az első kötet végén eltűnt Stefant Boonie boszorkányságának a segítségével megtalálják. Egy kútban. Ezután lassan minden visszatér a régi kerékvágásba. Stefan eljegyzi Elenát. Elena iszik Damon és Stefan véréből. Megjegyzés : ettől a kötettől kezdve Damon sokat szerepel. A városba megérkezik egy Másik Erő. Feltűnik a színen egy bizonyos Alaric Saltzman, aki Mr. Tannert helyettesíti, aki  az első részben a  Halloween bulin gyilkoltak meg.
Azért jövök állandóan első részes magyarázatokkal, hogy aki olvasta az első részt, és most ezt a kritikát olvassa, annak legyen egy kis sikerélménye, hogy "Jé, én ezt ismerem!", meg hogy aki éppen most olvassa, és az áltálama felsorolt jelenetek közül valami nem tiszta, az értse, meg az is, aki az elsőt nem olvasta, hanem a másodikkal kezdte...

A második kötet ott folytatódik, ahol az elsőnek vége. Szinte mintha egy új fejezet kezdődne. Elena elkiáltja magát, hogy "Damon!", és Damon ott terem. Megfenyegeti Elenát. Az azutáni részek kiestek, Sorry. Megtanultam. Úgy kell bejegyzést írni, hogy mikor olvasod, közbe írod!

Na, szóval  ez a kötet is még csak négy csillagot kap, mert most írom az értékelést, mikor olvastam/olvasom a későbbi részeket, és azokhoz viszonyítva nincs benne annyi esemény, de hogy a végén az írónő próbálja érdekessé tenni az események a legvégén, az annyit nem emel az egész könyvről kialakult véleményemen, hogy az ötöt megadjam neki.


Na és akkor az utolsó lehelet : 
Megállapítások
1. : A könyv vége komolyra fordítja a szót.
2. :Mi a francért kell mindenkinek meghalni? Mintha a Jóban Rosszbant nézném...
3. :Ez a fejezetes nekem nem jött be. Annyi a pozitívuma, hogy a részletesség, meg egyes események nem szóban forognak...
4. : Nagyon erősen küzdöttem a közepén, hogy olvasd, olvasd tovább. Megérte!

 
 Kiadó : Könyvmolyképző Kiadó

Kiadás éve : 2010

Eredeti kiadás éve : 1991

Eredeti cím : The Vampire Diaries -  The Struggle


Borító : 4/5 pontból

Történet : 4/5 pontból

Karakterek : 4/5 pontból (most, hogy megismertem Damont, meg a stílusát, könyebben átlátom a dolgokat!)

Kedvenc karakterek : Stefan, Boonie

Oldalszám : 190
Ami emelt az eredményen : Végre, valami olyasmi, ami miatt nem maradt körmöm... (14-15-16. fejezetek), Stefan megkérte Elena kezét.

Ami rontotta az eredményt :A tudatlanság. Meg hogy mindenki szaladgál mindenhova, csak oda nem, ahova kéne.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése