Oldalak

2014. június 24., kedd

R. J. Palacio: Csodácska

Történetem a könyvvel: Még anno a Blogturnén figyeltem fel a könyvre, és amikor most rendeltünk a szülinapomra, ezt is megrendeltem.

A kötet igazából nem tagja semmilyen sorozatnak, de van hozzá egy 84 oldalas novella az egyik karakter, Julian szemszögéből. (The Julian Chapter - A Wonder Story)

Fülszöveg:
August (Auggie) Pullman arcdeformitással született, így nem járhatott suliba – egészen mostanáig. Éppen most kezdi majd az ötödik osztályt a Beecher Prep iskolában, és ha valaha is csöppentél már újoncként egy közösségbe, pontosan tudod, milyen nehéz ez. Az a helyzet, hogy Auggie is csak egy hétköznapi gyerek. Csak éppen az arca nem hétköznapi. De képes lesz meggyőzni az osztálytársait arról, hogy külseje ellenére közéjük tartozik?

R. J. Palacio egy modern klasszikust írt. Humoros, felemelő és hihetetlenül megható regényt, amire a végszót követően még sokáig emlékezni fogunk – miután együltő helyünkben elolvastuk, és lelkesen továbbadtuk.

A könyv nagyon szórakoztató, olvastatja magát, ezért olvastam el egy nap alatt. Gyönyörű történet az elfogadásról, a barátságról és arról, hogy nem minden az, aminek látszik.

A könyv nyolc részre van bontva, ebből hármat Auggie mesél el. Ezt én egy nagyon jó megoldásnak tartom, mert tényleg így áll össze egy egésszé a sztori. Na de a történet.

August, a főszereplőnk arcdeformációval született - a leírás alapján szegény tényleg félelmetesen nézhet ki. Rengeteg műtéten esett át, mire ilyen lett az arca, amilyen a könyvben. A szülei úgy gondolják, hogy ideje lenne elkezdeni az iskolát, ezért miután meggyőzik August-ot, elviszik egy "nyílt napra", ahol három behívott tanuló körbevezeti őt az iskolában.

Nagyon-nagyon érdekelt, hogy milyen lehet az iskolában egy ilyen fiúnak. Mármint gondoltam, hogy nem nagy és ölelő karokkal fogadják majd. Ennek ellenére köt pár barátságot. Ahhoz képest, hogy ő mit élt át, a filmekben a sulis vinnyogások csak nyafogásnak tűnnek.

A szereplők többségét szerettem, voltak itt jó és rossz gyerekek, komoly és kevésbé komoly dolgok. Például amikor Justin narrált, akkor ott kicsit idegesítő volt, hogy nem használ nagybetűt, még a mondatkezdéshez sem. Ugyanakkor, mikor Via mesélt, azt valahogy jobban értettem, mert én is egy korban vagyok vele.

Na, akkor összegezzünk!
360 oldalnyi szuper történet. A karakterek, a sztori, minden nagyon jó volt, és bónusz a rengeteg tanító dolog, amely megtanít elfogadni. Örülök, hogy elolvashattam a könyvet, tényleg azt kaptam, amire számítottam, még talán többet is.

A kötetért hatalmas köszönet a Könyvmolyképző Kiadónak!

Kiadó : Könyvmolyképző Kiadó

Kiadás éve : 2014

Eredeti cím : Wonder

Eredeti kiadás éve : 2012

Borító : 4/5 pontból - jó ötlet volt, hogy nem tartották meg az eredeti borítót (feljebb)

Történet : 5/5 pontból

Karakterek : 4/5 pontból

Kedvenc karakterek : Auggie, Jack

Oldalszám : 370 oldal

Ami emelt az eredményen : a kirándulás

Ami rontott az eredményen : Julian, Jack halloweenkor

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése