Oldalak

2013. október 10., csütörtök

A hónap könyvei 1. évf. 9. sz.


2013. 1. évfolyam 9. szám
2013. szebtember
A könyvek a szokott módon ABC sorrendben vannak.

1. Cat Patrick : Forgotten - Úgyis elfelejtem
Hogy kaparintottam meg : A saját molyos ajándékozásomon kaptam meg.

Fülszöveg : Minden éjjel, miközben a tizenhat éves London Lane alszik, az aznapi események törlődnek az elméjéből. Reggelre csupán a jövőjére emlékszik. A lány megszokta már, hogy az előző este írt jegyzetei és egy bizalmas barátnő segítségével éli túl a napot.

A dolgok azonban a fejük tetejére állnak, amikor az iskolában feltűnik egy új fiú. Luke Henry nem olyasvalaki, akit az ember csak úgy elfelejt, ugyanakkor – bárhogy is próbálja – London nem találja őt az előtte álló történések emlékképei között. Amit előre lát, az viszont egyre nyugtalanítóbb. Rájön, hogy ideje utánaeredni a múltnak, amit folyamatosan elfelejt még mielőtt elpusztítaná a jövőjét.

Lassan érkezem az értékeléssel.




2. Gena Showalter : Atlantisz 1.
Hogy kaparintottam meg : Ezt is egy molyos ajándékozáson kaptam meg.

Fülszöveg : Grace csinos és sikeres fiatal nő, aki nem igazán találja helyét az életben. Bátyja, Alex egy elveszett birodalom titkát kutatja, de amint közelébe ér a megfejtésnek, ismeretlen erők elragadják. Grace eltűnt bátyja keresésére indul, és a nyomokat követve megtalálja az átjárót, amit egy kegyetlen lény őriz. A titokzatos Darius azonban vonzalmat érez a lány iránt, és társául szegődik

Atlantisz és Alex megmentésében.

Ketten hatalmas sereg toborzásába kezdenek, ugyanis Atlantisz létét egy ismeretlen földi gonosz és a vérszomjas vámpírfejedelem serege egyszerre veszélyezteti, miközben valahol az elérhetetlen vágyak birodalmában Alex szerelemre talál, amivel talán megválthatja a világot…

GENA SHOWALTER a paranormális-romantikus irodalom új csillaga. Világszerte népszerű sorozataiban démoni vágyakkal és emberfeletti hatalommal rendelkező férfiak és az őket csábító nők szerelmét írja meg, szenzációs sikerrel.

No comment *_*!

3. Kiera Cass : A Párválasztó
Hogy kaparintottam meg : Mikor előrendeltem a Bábelt, akkor ezt is megrendeltem mellé.

 Fülszöveg : Harmincöt lány. Egy korona. Egy lehetőség, ami az életben csak egyszer adódik. A Párválasztóban részt vevő harmincöt lány számára ez életük legnagyobb esélye. Egy lehetőség arra, hogy kiszabaduljanak abból az életből, amibe beleszülettek. Hogy belépjenek egy világba, amiben csillogó ruhákat és felbecsülhetetlen értékű ékszereket hordanak. Hogy palotában lakjanak és a csodás Maxon herceg szívéért vetekedjenek egymással. America Singer számára azonban kész rémálom Kiválasztottnak lenni. Azt jelenti ugyanis, hogy hátat kell fordítania titkos szerelmesének, Aspennek, aki egy alsóbbrendű kasztba tartozik. El kell hagynia az otthonát, hogy beszálljon az ádáz közdelembe egy koronáért, amire nem is vágyik. Egy palotában kell élnie, amit a lázadók erőszakos támadásai fenyegetnek állandóan. Aztán America megismeri Maxon herceget. Lassan megkérdőjelezi addigi terveit, és rádöbben arra, hogy az élet, amiről mindig is álmodott, talán köszönő viszonyban sincs a jövővel, amit korábban még csak el sem képzelt volna.
 „Elbűvölő, megragadó és épp a megfelelő mennyiségű izgalom van benne!" Kiersten White, New York Times

Nagyon kíváncsi vagyok erre a könyvre, de lehet, hogy megvárom a 2. részt.

4. Kristin Cast - P. C. Cast : Az Éjszaka Háza 6. - Megkísértve
Hogy kaparintottam meg : Egy könyves sátorban jártam, és megláttam. 700 Ft-ért nem tudtam otthagyni.

Fülszöveg : Zoey azt hitte, sikerült végleg megszabadulnia Kalonától és Neferettől, de tévedett. Bár Tulsában béke honol, ellenségei már egy lépéssel előtte járnak: Nüx Tanácsa elé járulnak, hogy a vámpírvilág vezetőit is maguk mellé állítsák. Így hát Zoey-nak és barátainak nem marad más választásuk – nekik is Velencébe kell utazniuk, hogy megakadályozzák a katasztrófát. Stevie Rae azonban nem tart velük, Tulsában marad, hogy megpróbálja rendezni sötét titkait, melyek lassan felemésztik…
És akkor megszólalt.

"– Ó, Istennő, ne! Ne tedd ezt velem!
Kalona hangja volt az, és ahogy meghallottam, legszívesebben üvöltve próbáltam volna kiszabadítani magam az öleléséből, de nem voltam ura a testemnek, és a szavak, amelyek kibuktak a számon, nem az én szavaim voltak.
– Cssss, ne ess kétségbe. Itt vagyok veled, szerelmem.
– Csapdába ejtettél! – Vádló hangja ellenére még erősebben szorított magához, és felismertem a hideg szenvedélyt halhatatlan ölelésében.
– Megmentettelek – válaszoltam idegen hangon? és a testem egyre jobban hozzásimult. – Te nem erre a világra születtél. Ezért voltál itt olyan boldogtalan, olyan mohó.
– Nem volt más választásom! A halandók ezt nem érthetik.
Átöleltem a nyakát. Ujjaim beletúrtak puha, sűrű hajába.
– Én megértelek. Nyugodj meg, és maradj itt velem. Felejtsd el ezt a szomorú nyughatatlanságot. Majd én megvigasztallak.
Még mielőtt megszólalt volna, éreztem, hogy beletörődik a helyzetbe.
– Igen – suttogta Kalona. – Beléd temetem szomorúságomat, és végre megszabadulok ettő? az emésztő vágyakozástól.
– Igen, szerelmem, hitvesem, harcosom… igen…

Ez volt az a pillanat, amikor teljesen azonosultam A-yával. Nem tudtam volna megmondani, hol ér véget az ő vágya, és hol kezdődik az én lelkem. Ha volt is választásom, nem akartam élni vele. Csak annyit tudtam, hogy végre ott vagyok, ahol lennem kell – Kalona karjában."

Az Éjszaka Háza-sorozat hatodik kötete új, ismeretlen tájakra csábít, hol olyan kalandok várnak rád, melyekre álmodban sem gondoltál volna!

Még beszerzem a sorozat többi részét, és nekilátok.

5. Leiner Laura : Bábel
Hogy kaparintottam meg : Előrendeltem a Gabo oldaláról, a Párválasztót meg mellérendeltem.

Fülszöveg : Bábel.

A legnagyobb nyári zenei fesztivál, valahol Pápa mellett. Mi lehet jobb annál, mint tizenhét évesen, életedben először, egy hetet eltölteni itt a barátaiddal? A zárónapi koncert a Red Hot Chili Peppersé, és Zsófi többek között azért érkezik, hogy találkozhasson Anthony Kiedisszel. Na de addig még sok minden történik vele, Napsival, Abdullal, Hipóval és Szaszával az Európa, Ázsia, Afrika és Ausztrália színpad körül… Bábel. Ha voltál már fesztiválon, azért fogod szeretni, ha még nem voltál, azért.

„Nagyon örülök, hogy Laurának sikerült megjeleníteni és tökéletesen visszaadni a fesztiválok hangulatát, és kifejezetten tetszik a humora. Gratulálok!” Gerendai Károly, a Sziget Fesztivál alapítója


Hamarosan hozom az értékelést.

6.Margaret Mitchell : Elfújta a szél
Hogy kaparintottam meg : Nagyiéknál találtam meg, egy gyönyör, romániai, háromkötetes kiadásban.

Fülszöveg :
Scarlett O'Hara, Észak-Georgia ünnepelt szépsége tizenhat esztendős, amikor e monumentális regény első lapjain találkozunk vele – és huszonnyolc, amikor elbúcsúzunk tőle. A közben eltelt tizenkét esztendő nem csak Scarlett életében sorsformáló időszak: átalakul szűkebb környezete, de tágabb pátriája, az amerikai Dél is – mert közben lezajlik az amerikai polgárháború, Észak és Dél harca, amely mindkét félnek mérhetetlen szenvedést okoz.

Margaret Mitchell, maga is a Dél szülötte, tízévi gondos kutatómunka után részletes és hű képet fest a háborús Dél megrázó hétköznapjairól s a vereség utáni újrakezdés megpróbáltatásairól.

A regény 1936-ban jelent meg Amerikában, s addig ismeretlen szerzőjét egy csapásra világhírűvé tette, néhány év alatt több millió példány kelt el művéből, s elnyerte a legrangosabb amerikai irodalmi kitüntetést, a Pulitzer-díjat. 1939-ben azóta is nagy sikerrel játszott filmet forgattak belőle Vivien Leigh, Clark Gable és Leslie Howard főszereplésével.

A szép Scarlett O'Hara viharos szerelmeiről és örök szenvedélyéről, a családi birtokról szóló regény lebilincselő olvasmány.

Majd ha gimnazista leszek. :) (Most vagyok 8-os)

7. Stephen Chbosky : Egy különc srác feljegyzései
Hogy kaparintottam meg : Debrecenben jártunk, és beszaladtam a Libribe, kifele meg ővele jöttem.

Fülszöveg : Az „Egy különc srác feljegyzései” című könyv elbeszélője egy tizenöt éves középiskolás srác, Charlie. Furcsának és magányosnak érzi magát, mintha a pálya széléről, kívülállóként figyelné a körülötte zajló eseményeket. Egy nap elhatározza, hogy leveleket ír egy ismeretlennek, aki akár a barátja is lehetne. Ezekből a levelekből aztán szép lassan – olykor mulatságosan, olykor meghatóan – egy cseppet sem átlagos tinédzsert ismerhetünk meg. Charlie kétségbeesett erőfeszítéssel próbálja élni a saját életét, miközben menekül is előle, és ez a kettősség különleges, járatlan utak bejárására kényszeríti: családi drámák sora, új barátok, az első randevú, szexualitás, drogok… Chbosky regénye a lélek legmélyebb rezdüléseit tükrözi, miközben felidézi az olvasóban a felnőtté válás nehéz, semmi mással össze nem hasonlítható éveit.

A kötet megjelenése óta több mint 1 000 000 példányban kelt el és hatalmas vitákat gerjesztett, miközben a tinédzserek megkerülhetetlen kultuszregényévé vált világszerte. Ellentmondásos módon egyszerre tiltott könyv és kötelező olvasmány az amerikai középiskolákban. Ez a regény ugyanazt jelenti a 21. századi tinédzsereknek, mint amit a „Zabhegyező” jelentett a szüleik generációinak.

Az őszi szünetre tettem félre. :)









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése