Oldalak

2013. október 9., szerda

Interjú az Összetört Glóriák szerzőjével, A. O. Esther-el

@Ekesgyb (Én) : Hogyan jöttél rá, hogy írni szeretnél?

A. O. Esther : Mindig is írónak készültem, amióta csak az eszem tudom. Már óvodás koromban is arról álmodoztam, hogy egy nap regényírással keresem majd a kenyerem, szóval az út adott volt. Ehhez képes viszonylag későn, 28 évesen kezdtem el újságíróként dolgozni, és 37 voltam, amikor megírtam az első regényemet.
eszemet

Én : Hogyan ötlött ki az Elveszett lelkek ötlete és története?
Esther : Olvastam egy történetet az Ördögről és az Angyalról. Ez valójában egy tanmese, amely arról szól, hogy a Mennyországban Isten feladatot "hirdet meg" az angyaloknak. Le kell menniük a Földre, és meg kell javítaniuk a leggonoszabb ördögöt. A feladat fájdalommal, félelemmel és kínokkal jár majd - mondja, mire minden angyal visszalép.
A legkisebbet kivéve.
Ő bátran vállalja a feladatot. Alászáll, és a leggonoszabb ördög elé áll, amikor az a gyerekeket dobálja kövekkel. A kicsi angyal megsebesül, tiszta vér lesz, de nem hagyja az ördögöt gonoszkodni. A szárnyát nyújtja, amikor az ördög a virágokat akarja szaggatni, és amikor kitör a vihar, megvédi az ördögöt a villámoktól. Az ördög nem érti őt, hiszen mindig bántja, az mégis szereti és védi őt. Hamarosan felbukkannak az ördög társai, akik meg akarják tépni (ölni) a kicsi angyalt, ám akkor az ördög elé lép, és nem engedi, hogy bántsák...
Aznap éjjel megszületett az Elveszett lelkek első 20 oldala.

Én : Jelenleg hány részesre látod a sorozatot?
Esther : Ötnek biztosan, de mivel az ötös számról úgy tartják (az asztrológusok), hogy a rövidtávú dolgok száma (háza a radixban), ezért lehet, hogy csak azért is írok egy hatodik részt. No, és azért, mert az olvasóim nagyon megszerették a karaktereimet. Sok lehetőség van ebben a történetben.
Én : Esetleg elárulnál nekünk valamit a negyedik és ötödik részről?
Esther : Elárulnék, ha tudnám, miről fog szólni, de ihletből írok, így fogalmam sincs. Nem tervezek előre, majd a történet "megírja magát", én pedig közvetítem a lelki szemeim előtt játszódó történetet. Annyit azonban elárulok, hogy a kalandok nemcsak a Földön, de a Mennyországban is folytatódnak, és a korábban megismert mellékszereplőknek is nagyobb teret engedek. Az erdőlakók múltjára is fény derül, valamint újabb mitológiai lények is felbukkannak.
Én : A karaktereknek vannak olyan tulajdonságaik, amiket, tőled "vettek át"? Van kedvenc karaktered?
Esther : Hogyne! Valahol mindannyiukban "ott vagyok", hiszen a lelkem egy-egy darabja bennük él. Elijahban a lobbanékonyságom, Gabrielben az idealizmusom, Sophielben az érzékenységem, Bardoban a jókedvem, Ramodielben a jóhiszeműségem, az erdőlakókban a gyerekeim tisztasága. Minden szereplő nagyon kedves a szívemnek, de Elijah és Gabriel különösen.
Én : Elsősorban kiknek ajánlanád a sorozatod?
Esther : Nehezet kérdezel, mert az első könyv kapcsán azt mondanám, hogy 16 éves kortól mindenkinek, a harmadikat viszont 18 éves kortól ajánlanám, mert sok a véres rész, és valamivel több az erotika, mint amit a fiatalabbaknak ajánlanék. Ennek ellenére egyre több 11 (!) és 13-14 éves olvasóm van, akik rajonganak a történetért. A harmadik kötetet viccesen úgy ajánlottam az unokaöcsém édesanyjának, hogy a nem nekiváló részeket majd összetűzöm egy tűzőgéppel.
Én : Miért pont angyalok?
Esther : Imádom az angyalokat! Adta magát, hogy ha fantasy könyvet írok, róluk szóljon. Félre ne érts, nagyon szeretek minden misztikus lényt, így például a vámpírokat, de az én lelkemhez, az én történetemhez úgy éreztem, ők illenek. Ráadásul az angyalok nem kitalált, hanem létező lények, minden nagyobb világvallásban felbukkannak valamilyen formában. Az üzenetük is pozitív, és szebbé varázsolják a mindennapjainkat.
Én : Elsősorban írónak vagy olvasónak tekinted magad?
Esther : A könyvek szerelmese vagyok, ha erre gondolsz, de az írás az életem.
Én : Általában mennyi idő nálad egy könyv megírása?
Esther : 2 hónap
Én : Milyen fázisokból áll?
Esther : Nincsenek igazán fázisok. Megírok egy jócskán elnagyolt vázlatot, ami elvezet ugyan A-ból B-be, de elég szabadságot ad ahhoz, hogy kedvem szerint szövögessem a történet szálait, és szépen nekiállok és megírom. Nagyon nagy élmény ez nekem, boldog vagyok, ha írhatok.
Én : Általában este vagy reggel írsz?
Esther : Többnyire éjszaka és hajnalban.
Én : Ihlet alapján írsz, vagy akár parancsszóra is tudnál X oldalt írni?
Esther : Ihlet alapján írok, de parancsszóra is menne, bármi. 11 éven át újságíróként dolgoztam, ahol kényes kérdés volt az idő. Villámgyorsan kellett írni a létező legszélsőségesebb témákról. Belejöttem. Ma már azzal szoktam itthon viccelni, hogy ha szakdolgozatot kéne írnom, menne a snidlingről is, és a mamutokról is.
Én : Az Összetört glóriákon kívül tervezel más kötetet, vagy esetleg sorozatot?
Esther : Igen. Rengeteg ötletem van. Először egy vikinges regényt szeretnék írni, legalább két részes lesz, és utána még más, önálló fantasy regényeket is szeretnék írni, talán krimiket is. Misztikus krimiket.
Én : Csak azután, hogy megjelent az Összetört glóriák összes általad tervezett része, vagy belekezdenél 2 kötet között?
Esther : Nem, mindenképp befejezem az Összetört glóriákat, csak utána kezdek bele új történetekbe.
Én : És ha a rajongók többet akarnának, írnál nekünk még az Összetört glóriákból?
Esther : Természetesen! 
Én : Akkor nem kizárt hogy elég kérlelés esetén még 7. részt is kapnánk?
Esther : Minden lehetséges.
Én : A borítók hogyan jönnek létre? A te terveid alapján, vagy a kiadó csinálja?
Esther : A borítókat én álmodtam meg, és Dobosy Anikó, a művészeti vezetőnk keltette életre abban a formában, ahogy az olvasóim elé került. Kerültek.
Én : Van esetleg valamilyen hobbid?
Esther : Gobelinezek, és ha sok időm van, szeretek gitározni, énekelni - szigorúan itthon.
Én : Ha van egy kis szabadidőd, eljársz valahova, vagy elmentek kiruccanni?
Esther : Nagyon szeretünk utazni, kirándulni, piknikezni, grillezni. Mivel Iza még csak 1 éves, inkább belföldön utazunk, de rajongunk a Balatonért és a szép, hegyvidéki városokért.

Én : Miket szeretsz olvasni?

Esther : Elsősorban fantasy regényeket, krimiket és önéletrajzi könyveket.

Én : Van kedvenc íród?

Esther : Rengeteg. Tolkien, Rowling, Jeffrey Archer, Agatha Christie, Stephenie Meyer, Coelho, Jókai Mór, Mikszáth Kálmán.

Én : Általában milyen visszajelzéseket kapsz?

Esther : Hála Istennek 99%-ban pozitívat. A könyveim valahogy megtalálják azokat az embereket, akik örömmel merülnek el az általam teremtett világban.

Én : Kaptál negatív visszajelzést is már?

Esther : Hat hónap alatt összesen négyet. Azt hiszem, barátnőktől, de legalábbis ismerősöktől.

Én : Általában mit kifogásoltak?

Esther : Mármint, hogy ők voltak barátnők, számomra idegenek. Az első kifejezte a nemtetszését, a másik három pedig helyeselt. Nincs ezzel semmi baj, az emberek ízlése sokszínű.

Én : Értem. Általában mit kifogásoltak?

Esther : Ez a legnehezebb kérdésed eddig, mivel az agyam igyekszik kisöpörni magából a rossz élményeket..., de az egyik azt írta, miért olyan ingerlően szépek és tökéletesek a szereplőim. Nos, a válasz egyszerű: az angyalok Isten legtökéletesebb, legszebb és legjobb teremtményei.
Aztán szó volt róla, hogy miért van szárnyuk. A madaraknak miért van?
És, hogy Sophiel buta.
Sophiel az alászállását követően néhány nap alatt éli át mindazt, amit egy 20 éves lány 20 év alatt... mindazt, ami nekünk természetes: a látást, tapintást, ízlelést, mozgást, és minden emberi érzést. Ezt átélni sokkoló lehet...

Én : Mennyire érintet méylen ez a dolog?

Esther : Meglepett, de aztán eszembe jutott Presser száma: "Nem szerethet mindenki" - és ez így van, el kell fogadni.

Én : Igen, ez nagyon jó mód a felfogásra, támogatom. Lesznek-e a közeljövőben dedikálásaid valahol?

Esther : Én nem terveztem, de mivel egyre többen kérdezik, igen, őszre, de legkésőbb karácsony körül szervezünk valamit!

Én : Merre, Pesten vagy esetleg Debrecenben?

Esther : Alapvetően Budapesten, de ha lesz igény rá, bejárjuk majd az országot.

Én : Remélem lesz!

Esther : Őszintén szólva homályos elképzeléseim vannak még arról, hány olvasómat érdekelné ez a lehetőség...

Én : Szerintem sok mindenkit.

Esther : Aranyos vagy.

Én : Köszönöm. :) Mit javasolsz azoknak, akik írni szeretnének?

Esther : Vágjanak bele bátran! Csukják be a szemüket, és gondolatban legyenek ott a szereplőik mellett minden egyes pillanatban, akárcsak egy operatőr, és úgy írják meg a regényüket, mintha egy filmet mesélnének el!

Én : Te is ezt a módszert használod?

Esther : Igen.

Én : Szuper! Köszönöm!

Esther : Én köszönöm a megtiszteltetést!

Én : Nagyon szívesen! Élmény volt.

Esther : Nekem is!

A tanmese ITT olvasható.
A. O. Esther egy magyar angyalos könyvsorozat, az Összetört glóriák szerzője. Egy nagyon kedves, aranyos írónő, aki immár 3 hosszabb kötetet tudhat a háta mögött.
A könyveket A. O. Esther honlapjáról tudjátok megrendelni, vagy bármely nagyobb könyvesbolt online oldaláról, illetve a hagyományos, bolti úton is meg lehet szerezni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése