Oldalak

2014. július 19., szombat

Stephanie Perkins: Anna és a francia csók 2. - Lola és a stomszéd srác

Történetem a könyvvel: Az első része már megvolt, és 1,5 év után kiadták ezt a másodikat is a Könyvhétre, azután éppen rendelés volt a horizonton, és bekerült a kosárba.

A kötet az Anna és a francia csók sorozat 2. kötete. A kötetek főszereplői nem egyeznek.

Fülszöveg: Lola Nolan, a szárnypróbálgató divattervező nem híve a divatkövetésnek. Ő jelmezeket alkot. Minél ütősebb a szerelése – minél sziporkázóbb, furább és vadabb –, annál jobb. De bármennyire hajmeresztő is a stílusa, Lola imádja a szüleit, tűzbe menne a barátnőjéért, és merész terveket szövöget a jövőről. Szóval minden tök tuti (a dögös rocker fiúját is beleértve), amíg vissza nem költöznek a környékre a rémes/utálatos Bell ikrek: Calliope és Cricket. Miután Cricket – a tehetséges feltaláló -,ikernővére árnyékából kilépve, ismét része lesz Lola életének, a lány rákényszerül, hogy végre tudomásul vegye az érzéseket, amiket időtlen idők óta táplál a szomszéd srác iránt.

Nagy energiával kezdtem neki a könyvnek, hiszen már nagyon vártam, hogy megérkezzen a rendelésem, és két napig nem is olvastam, hogy zet egyből tudjam, ha megjön. Az első napon (tegnapelőtt, mikor megérkezett), este hat óra körüli kezdés után sikeresen olvastam 36 oldalt. Tegnap pedig simán a maradék háromszázat, így gyorsan be is fejeztem, akárcsak az első részt.

Szóval, Dolores "Lola" Nolan, a főszereplőnk divattervezőnek készül, és csak a saját keze által összeeszkábált jelmezeket hordja. Amúgy megnézném ezeket élőbe, ahogy én elképzeltem, jól néz ki. Ahogy a fülszöveg is említi, Lolának minden jó: a szülei jó fejek, van barátja és egy legjo
bb barátnője. Minden szép és jó, amíg vissza nem költöznek a szomszédba a Bell ikrek: Calliope, a tehetséges műkorcsolyázó és Cricket, a gépésztan-hallgató.

Lola nem kedveli az ikreket, valami kis kori balhéról. Mikor odaértünk, hogy meséli, én azt hittem, hogy csak annyi lesz, hogy még kicsik voltak és akkor történt, mert ez így hülyeség, de szerencsére történt valami "kamaszosabb" is.

Akkor a karakterek: Lola szerintem nagyon egyedi vonású, nem vettem észre hasonlóságot közte meg Anna között, tehát az írónő nem esett abba a hibába, hogy írt egy másolatot egy kicsit megváltoztatott alapsztorival és étírt karakternevekkel.

És ott van Cricket, na ő teljesen más volt, mint Étienne, ő is szerethető karakter volt.

Összegezünk: Mindkét könyv egy olyan tipikus, amerikai romantikus tinifilm volt. Ez is egy nagyon jó romantikus könyv, egyedi karakterekkel és egy LMBT szállal. Tökéletes olvasmány azoknak, akik szeretik az olyan könyveket, amelyek csak romantikusak, de én szeretem, ha van mellette egy jó nagy adag akció/fantasy/egyéb, esetleg mindhárom.


Megjegyzés: én a szerelmi szálat kicsit összecsapottnak éreztem a végén.

Kiadó : Könyvmolyképző Kiadó

Kiadás éve : 2014

Eredeti cím : Lola and the Boy Next Door

Eredeti kiadás éve : 2011

Borító : 4/5 pontból

Történet : 4/5 pontból

Karakterek : 4/5 pontból

Kedvenc karakterek : Lola, Kricket, Andy, Nathan, Anna, Étienne

Oldalszám : 336 oldal

Ami emelt az eredményen : Lola hobbija.

Ami rontott az eredményen : A romantikus szál ebben a formában nekem nem jött be teljesen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése